زندگی دو مرحله است.مرحله اول در انتظار مرحله دوم بودن/مرحله دوم افسوس از دست دادن مرحله اول .......

قفل گذاری روی اپلیکیشن ها، عکس ها و ویدئوها با AppLock


قفل گذاری روی اپلیکیشن ها، عکس ها و ویدئوها با AppLock

AppLock اپلیکیشنی از سوی تیم نرم افزاری GO Dev Team برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید روی اپلیکیشن‌ها و بخش‌های مختلف گوشی رمز عبور قرار دهید.

گوشی‌های همراه در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. در ابتدا این دستگاه تولید شد تا تماس‌های تلفنی و متنی ما را برقرار کند اما رفته رفته کارکردهای فراوانی به آن اضافه شد به طوری که در عصر حاضر، گوشی‌های تلفن نه تنها یک ابزار هوشمند برای انجام کار‌های مختلف‌اند، بلکه گنجینه‌ای نیز از اطلاعات و فایل‌های شخصی به حساب می‌آیند به طوری که احتمالا خود شما هم حداقل چند آیتم شخصی در گوشی همراه خود دارید. این فایل‌های شخصی موارد احتمالی بسیاری را در بر می‌گیرند به طوری که از عکس و ویدئو گرفته تا پیام‌های موجود در یک اپلیکیشن پیام‌رسان یا یادداشت‌های ثبت شده در Note گوشی، همگی می‌توانند برای صاحب گوشی، شخصی باشند.

از آنجایی که در طول روز ممکن است به دلایل مختلفی گوشی از ما دور باشد وجود یک نگهبان مجازی که از اطلاعات آن حفاظت کند امری ضروری به نظر می‌رسد. بسیاری از کاربران به قرار دادن رمز یا پترن برای لاک اسکرین گوشی بسنده می‌کنند در حالی که این روش تنها در مقابل افرادی که بدون اجازه قصد استفاده از گوشی دارند کارساز است و در بسیاری از مواقع که گوشی را برای اموری مانند مشاهده‌ی عکس، ریختن یک بازی یا برنامه و ... به دوستان یا آشنایان می‌دهیم این گنجینه‌ی شخصی ما بدون هیچ محافظی در دسترس این افراد قرار می‌گیرد. AppLock اپلیکیشنی بسیار کاربردی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید روی عکس‌ها، ویدئوها، اپلیکیشن‌ها و دیگر مواردی که نیاز به امنیت آن‌ها دارید قفل قرار دهید تا از دسترسی‌های غیر مجاز در امان باشید.

AppLock دارای چند بخش مختلف است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. اصلی ترین بخش و کاربرد این برنامه همانطور که از نام آن نیز پیداست، امکان قفل کردن اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی است. صندوق پیامک، دفترچه تلفن، تلگرام، اینستاگرام یا اپلیکیشن یادداشت گوشی تنها بخشی از اپلیکیشن‌هایی هستند که دارای اطلاعات شخصی و محرمانه‌ای بوده و در عین حال، از اولین گزینه‌هایی نیز به حساب می‌آیند که افراد کنجکاو به آن‌ها رجوع خواهند کرد. پس اولین کاری که باید از AppLock برای انجام آن کمک بگیرید رمز‌گذاری روی اپلیکیشن‌های بخصوص در گوشی موبایل است. برنامه‌های ذخیره‌ی یادداشت، پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ... تنها برخی از مواردی هستند که پیشنهاد می‌کنیم توسط این بخش از AppLock به قفل کردن آن‌ها بپردازید. شما علاوه بر آنکه قادر به تنظیم رمز و پترن برای ورود به اپلیکیشن‌ها هستید، می‌توانید آیکون اپلیکیشن‌های قفل شده را نیز مخفی کنید که این امر، به ویژه برای افرادی که قصد پنهان کردن بازی‌ها از کودکان خود یا اقوام را دارند امری بسیار کاربردی خواهد بود. ضمن آنکه مخفی بودن آیکون یک برنامه، خود به تنهایی نیز تا حد زیادی از کنجکاوی‌های بی‌اجازه جلوگیری خواهد کرد. ضمن آنکه در همین بخش می‌توانید روی نصب و حذف اپلیکیشن‌ها و همچنین میانبرهای روشن/خاموش کردن وای فای و ... نیز رمز عبور قرار دهید.

مورد بعدی که در این برنامه در اختیار کاربران قرار گرفته است حالت کیف خصوصی برای عکس و فیلم‌ها است به این معنا که می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای شخصی خود را در گالری داخلی این اپلیکیشن وارد کنید تا به طور کل از فایل منیجر و گالری‌های نصب شده در گوشی پنهان شوند به طوری که گویی وجود خارجی ندارند. البته نکته‌ی بسیار مهمی که در رابطه با این ابزار وجود دارد این است که عکس‌ها و ویدئوهای انتخاب شده توسط این برنامه کدگذاری می‌شوند و اگر قبل از پاک کردن برنامه، آن‌ها را از گالری داخلی این برنامه خارج نکنید متاسافنه فایل‌هایتان را برای همیشه از دست خواهید داد. برای استفاده از این ویژگی باید بعد از ورود به برنامه به بخش Photo & Video Valut مراجعه کنید و با انتخاب آیکون "+" اقدام به انتخاب عکس‌ها و ویدئوهای موجود در گوشی خود کنید. بعد از اینکار، بنا بر تعداد فایل‌های انتخابی و حجم کلی آن‌ها، باید مدت زمانی را منتظر بمانید تا فایل‌ها به بانک اطلاعاتی این برنامه منتقل شوند. بعد از اینکار می‌توانید با خیال راحت گوشی خود را برای مشاهده‌ی عکس‌ها و ویدئوهای سرگرم کننده به دوستان و آشنایان خود بدهید بدون آنکه نگران دیده شدن عکس یا ویدئو‌های شخصی خود باشید.

علاوه بر این دو بخش اصلی برنامه، امکانات جانبی دیگری نیز در AppLock وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به وجود پوسته‌های بسیار جذاب و متوع برای صفحه‌ی قفل، و همچنین کیبورد اتفاقی اشاره کرد به این معنا که در هر نوبت برای وارد کردن رمز، ترتیب دکمه‌ها در کیبورد لمسی به صورت اتفاقی شکل خواهد گرفت تا حتی سواستفاده گران حرفه‌ای نیز توسط ضبط تاچ‌های انجام شده در گوشی، موفق به پیدا کردن رمز عبور شما نشوند. حالت Guest Mode نیز می‌تواند در مواقع ضروری که توسط دوستان خود غافلگیر می‌شوید به کار بیاید و باعث شود گوشی خود را با خیال آسوده به دوستان خود بسپارید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

نکات مثبت:

  • امکان قفل‌گذاری روی عکس‌ها و ویدئوها
  • استفاده از کیبورد اتفاقی برای جلوگیری از کپی لمس‌های انجام شده
  • حجم بسیار مناسب (تنها ۴ مگابایت)

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی از اثر انگشت در متودهای قفل‌گذاری
  • عدم تعبیه‌ی تنظیمات ضروری و کافی در حالت Guest Mode
دانلود از مایکت
دانلود از گوگل پلی استور
 

 

  انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 468

برچسب های مهم

تهران

به ارزوهات فکر نکن

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما