زندگی دو مرحله است.مرحله اول در انتظار مرحله دوم بودن/مرحله دوم افسوس از دست دادن مرحله اول .......

آموزش تنظیم سرعت اسکرول موس در ویندوز 10


آموزش تنظیم سرعت اسکرول موس در ویندوز 10

قابلیت اسکرول موس‌ یا موش‌واره‌های کامپیوتری، استفاده‌های متفاوتی در نرم افزارهای مختلف دارد. برای مرور صفحات بلند، بزرگ‌نمایی یا حتی در بازی‌های کامپیوتری از این امکان موس استفاده می‌شود. گاهی اوقات کاربران با سرعت اسکرول ماوس مشکل دارند. در ادامه‌ی این مطلب، نحوه‌ی تنظیم سرعت اسکرول موس در ویندوز ۱۰ را می‌آموزیم.

تنظیم سرعت اسکرول ماوس برای راحتی کار با آن حیاتی است. اگر سرعت اسکرول زیاد باشد، کار با آن دشوار شده و صفحات به خوبی مرور نمی‌شوند. اگر این سرعت کم باشد نیز باعث ایجاد دردهای مزمن در مچ کاربر می‌شود. در ویندوز ۱۰ قابلیتی ساده برای تنظیم این سرعت مانند تنظیم سرعت حرکت نشان‌گر موس گنجانده شده است.

برای تنظیم سرعت اسکرول موس کافی است ابتدا در منوی استارت عبارت mouse را تایپ کنید. سپس از گزینه‌های پیشنهاد شده، Mouse & Touchpad Setting را انتخاب کنید. این منو از مسیر تنظیمات یا Setting نیز قابل دسترسی است.

تنظیم سرعت اسکرول موس در ویندوز ۱۰

طبق تصویر بالا روی Additional mouse options کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده، وارد تب Wheel شوید.

تنظیم سرعت اسکرول موس در ویندوز ۱۰

در این تب می‌توانید با تغییر عددی که در قسمت Vertical Scrolling مشاهده می‌کنید، سرعت اسکرول ماوس را کم یا زیاد کنید. می‌توانید با انتخاب One screen at a time نیز، عملکرد اسکرول ماوس را شبیه به دکمه‌های Page Down و Page Up کیبورد کنید.

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 770

برچسب های مهم

تهران

به ارزوهات فکر نکن

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما